ISTORIC

De la antreprenoriat la prima multinationala cu capital romanesc.

Who we are

De 20 de ani, scriem povestea unei evoluţii unice, în inima Balcanilor. Profesionalismul şi perseverenţa ne-au poziţionat pe harta feroviară, la intersecţia intereselor strategice globale.

Istoric

  • 1999

    Înființarea Grampet Group.

  • 2000

    Obținerea licenței de transport pentru S.C. Grup Feroviar Român S.A.

  • 2001

    S.C. Grup Feroviar Român S.A. începe activitatea ca operator de manevră.

    Reva Simeria se alătură Grampet Group, în urma privatizării prin licitaţie publică.

  • 2002

    Grup Feroviar Român debutează pe piaţa de transport feroviar efectuând servicii pentru Petrom (în prezent membră a grupului OMV).

  • 2003

    Preluare prin procedura de privatizarea a Transbordare Privatizare Marfă.

  • 2004

    Înfiinţarea Bulgarian Railway Company.

    Înfiinţarea Trans Expedition Feroviar, unul dintre cei mai mari propietari şi administratori de infrastructură feroviară privată din România.

    Achiziția la privatizare a producătorului de material rulant Remar, rebranduit în 2013 ca Electroputere VFU Pașcani.

  • 2005

    Înfiinţarea Train Hungary, operaţiunile fiind demarate în anul următor.

  • 2006

    Grup Feroviar Român începe transportul internaţional de mărfuri.

  • 2007

    Înfiinţarea Rolling Stock Company, o societate mixtă formată din Grup Feroviar Român și Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă.

  • 2008

    Grup Feroviar Român începe derularea transporturilor internaţionale prin frontiera de Nord a ţării, fiind primul operator privat din România care are relaţii de colaborare cu Căile Ferate din Ucraina.

    Institutul pentru Tehnică de Calcul devine parte din Grampet Group.

  • 2009

    Preluarea prin privatizare a Debreceni Vagongyár, Ungaria, producător şi reparator material rulant.

  • 2010

    Grup Feroviar Român efectuează primul transport din România în Republica Moldova, materializând începutul colaborării cu Căile Ferate Moldoveneşti.

    Înființarea Eurorail Logistics Germany și Eurorail Company Republica Moldova, operatori de expediere de mărfuri.

  • 2012

    Înfiinţarea Grampetcargo Austria.

    Grampet Group semnează un acord de colaborare cu Uniunea Căilor Ferate din Cuba, cu interes deosebit în domeniul construcţiei şi reparaţiei de locomotive și vagoane pentru trenurile de călători şi de marfă ale căilor ferate cubaneze.

    Grampet Group preia activitatea de producţie de locomotive de la Electroputere VFU Craiova, precum şi cea mai importantă fabrică de reparaţii de locomotive, Reloc S. A. Craiova.

  • 2013

    Grampet Group relansează activitatea de proiectare la Reloc S.A. Craiova, precum și liniile de producție.

    Reva Simeria finalizează un program investiţional de circa 10 milioane de euro, derulat pe parcursul ultimilor 5 ani, pentru dotări tehnice aliniate la nivel european, obţinerea de noi certificări şi autorizări.

  • 2014

    Electroputere VFU Craiova semnează un parteneriat strategic cu Caterpillar Inc. pentru construcţia şi dezvoltarea de noi locomotive.

    Un tren al Grup Feroviar Român (GFR) a fost prima garnitură de marfă care trece prin punctul de frontieră Galaţi – Giurgiuleşti, la trei zile de la deschiderea traficului pe ecartament european în sudul Republicii Moldova.

    În cadrul unui parteneriat derulat cu grupul industrial american Caterpillar, Reloc şi Electroputere VFU Craiova au lansat producţia locomotivei TERRANOVA LDH 1260 CP – prima locomotivă cu două motoare care asigură tracţiune pe patru osii în condiţiile în care operează un singur motor.

    Electroputere VFU Paşcani lansează producţia unui tren de călători.

  • 2016

    Reloc S.A. Craiova lansează producția de rulmenți folosiți în asamblarea motoarelor Diesel, Sulzer și Maybach, precum și a motoarelor de tip ALCO.

  • 2018

    Grampet Group aderă la Trans Caspica.
    Lansarea operațiunilor de transport ale Eurorail Logistics doo Serbia.
    Reva Simeria lansează producția de vagoane-cisternă.
    Reloc lansează producţia de utilaje de manevră cale ferată-şosea cu baterii şi telecomandă și finalizează prototipul locomotivei cu baterii.
    Train Hungary lansează discuţiile pentru deschiderea unui birou în Slovenia.

  • 2019

    Lansarea operațiunilor de transport în Grecia.